Bilder från Marmaris, Turkiet 2013

En riktigt skön och rolig semester. Här nedanför kommer lite bilder från resan. Den femte dagen åkte vi ut på en båtresa i Gökovabukten där vi åkte runt och stannade till på fem ställen där vi fick bada. Det var mellan 3-15 meter djupt på diverse platserna. Vattnet var så klart och turkost att man såg ända ner till bottnen, även där det var 15 meter ner. 
På ett ställe, där det var 3 meter ner till bottnen, kunde man simma ner och plocka upp snäckor och gamla sjöborrar. Jag fick upp ett sjöborre-skal, en liten eremitsnläcka och en korallsten. Bild kommer lite längre ner.
 
Allt som allt var semestern den bästa i Turkiet. En lite mindre rolig sak var väl att jag blev stucken av en jättestor geting precis under ögat, då den satte sig på mitt ögonlock när jag blundade. Svinont gjorde det. Men men, turkarna var lika hjälpsamma som vanligt och de la vinäger på sticket och svullnaden gick snart ned. 

Men som sagt så var Marmaris helt fantastiskt, vi kommer nog aldrig åka till Side eller Alanya igen efter att ha besökt denna fantastiska staden!
 
Sony a77 + Sony DT 50mm F1.8 SAM + Tamron 18-200 F3.5
 



KOMMENTARER I DET HÄR INLÄGGET:

Postat av: Annelie Hedman

SÅg ut att varit en härlig resa. Härliga bilder =)

2013-08-25 @ 19:45:35
URL: http://elefantnytt.se
Postat av: Koffe

»Tack så mycket snälla du!

2013-08-26 @ 13:24:47
URL: http://fotokoffe.blogg.se/




Kommentera här:

DITT NAMN:
Ska jag komma ihåg dig?


E-POSTADRESS: (bara jag ser)


DIN BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Trackback