vegetarisk omelett

 
Idag har jag studiedag, men den ska inte handla om studier, möjligtvis lite körkortsteori, men annars nada sånt där!
Ska träna och sen ska jag göra mig iordning för tjejmiddag ikväll! Ska bli skitroligt. Kameran ska med, tror jag! Annars får ni följa min kväll på instagram @emmaisson (eller klicka på bildspelet i menyn) 
 
HIttade förresten ett skitgott recept på en vegetarisk omelett! Eftersom att jag suger på att laga mat så ser inte omeletten på bilden så fin ut, men god var den!
 
 - 2 äggvitor (funkar även med gulan om man vill)
 - en handfull babyspenat eller ruccola sallad
 - skivade cocktailtomater (tänk på att inte skiva för många, 3-4 räcker, det går ej att vika ihop den annars)
 - strimlad mozzarella (inte mycket en halv näve typ)
 - salt och peppar
 
Gör såhär: 
 - Häll i äggvitan i en liten bunke tillsammans med babyspenaten/ruccolan. Blanda runt försiktigt. 
 - Värm upp en stekpanna på medelvärme och häll i lite olivolja. När pannan är varm, häll i blandningen.
 - Låt omeletten ligga stekas i 2-3 minuter, salta och peppra, vänd den sedan och stek 2 minuter. 
 - Lägg sedan i de skivade cocktailtomaterna på en halva av omeletten. Strö över mozzarella.
 - Vik omeletten dubbel och stek tills osten smält.
 
KLART!



KOMMENTARER I DET HÄR INLÄGGET:

Postat av: Fanny

Ser galet god ut!

Svar: Det vart den också! Sjukt god! :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2014-01-31 @ 15:00:02
URL: http://fannystaaf.se
Postat av: VICTORIA

Trevlig helg :)

Svar: Tack detsamma ! :)
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2014-01-31 @ 15:00:35
URL: http://victoriaaahhh.blogg.se
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-02-07 @ 11:46:28
URL: http://www.hittarecept.se




Kommentera här:

DITT NAMN:
Ska jag komma ihåg dig?


E-POSTADRESS: (bara jag ser)


DIN BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Trackback