jul och nyårsnaglarna


I lördags var jag på stan med Felicia. Nämnde ju det i förra inlägget. Gick in för att boka akrylnaglar och jag fick tid samma dag. Här är i alla fall bilder på finingarna. Valde svart glitter för att det passar till min nyårsoutfit. Haha, när jag tänker efter, vad passar inte till svart?
 
Vad gör man då dagen innan julafton? Jo, jag ska in till jobbet en snabbis och lämna en grej, sen ska jag hem och vänta, kolla på serier, kanske läsa något. Brukar ha som tradition att läsa en Harry Potter bok under julafton. Tror jag är mest sugen på Hemligheternas kammre i år, eller Den flammande bägaren kanske, men vi får se hur det blir. Läste ut sista boken i Cirkel-triologin igår också. Låg och grät i en timme. Hade bestämt mig för att läsa den varsamt och långsamt, kanske tre kapitel högst åt gången. Jag hade redan läst 300 sidor innan igår. Slutade med att jag läste ut de resterande 500 sidorna i ett nafs. Ångrar mig lite faktiskt, måste jobba på min självdiciplin.
Nu har jag bara en fantastiskt fantasy-serie kvar, Beautiful Creatures. Som tur är är det hela två böcker kvar. Annars är allt annat slut. Mitt älskade Harry Potter tog slut för 6 hela år sedan. Sagan om Ringen är slut.  Hungerspelen är slut, Cirkeln är slut.Guldkompassen är slut. Twilight är slut. Syskonen Baudelaires olycksaliga liv är slut. 
Får helt enkelt njuta av de resterande filmerna, som fortfarande inte kommit ut. Jag älskar film, men det är verkligen inte samma sak. Sen tycker jag att Beautiful Creatures filmen suger ***. Ursäkta men den var INGENTING i jämförelse till boken. En riktig B film, tyvärr, då bocken lätt får A+++++
 
Hahaha nu blev det ett väldigt bokigt inlägg när det egentligen skulle handla om mina naglar, men skitsamma haha !



KOMMENTARER I DET HÄR INLÄGGET:

Postat av: Evelina

åh vad fina dem blev!

Svar: Hihi tack! Blev väldigt nöjd :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-12-23 @ 18:29:52
URL: http://fallindreams.blogg.se
Postat av: Annika

Grymt snygga naglar :D

Svar: Tack! Är jättenöjd :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-12-23 @ 18:58:25
URL: http://blogofphoto.webblogg.se




Kommentera här:

DITT NAMN:
Ska jag komma ihåg dig?


E-POSTADRESS: (bara jag ser)


DIN BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Trackback