my beloved kamerautrustning

Tänkte visa upp min kamerautrustning här på bloggen, för det slog mig att det har jag faktiskt inte gjort - förutom i frågestunden, men det räknas inte! Har fårr en del ny utrustning över jul också! SÅ nu tänkte jag visa lite bilder och beskriva de olika tillbehören jag har. Ni får ursäkta att bildernas kvalitet varierar kraftigt. Eftersom att jag är försedd med endast en systermkamera så fick min iphone sköta familjebilderna, haha :D

Hela familjen:
 
 
 
Objektiven:
1.
 
 
2.
 
 
3.
 
 
 
 
 
Små tillbehör:
1. 
 
 
2.
 
Kamerahuset: En Sony a230. SKIT BRA, men finns inte längre i försäljning, han börjar bli lite gammal....:(
Objektiven: 
1. Objektivet som följde med kameran, alltså ett 18-55mm / F3.5-F5.6
2. Ett telemakroobjektiv från Tamron, med vidden 70-300mm och med ett bländartal från F4. Jättebra för både zoom och för makrofotografering ! 
3. Ett fast 50mm-objektiv med F1.8 som lägsta bländartal. EXTREMT bra och detta objektivet är ett måste i allas kamerafamilj tycker jag. Det tar extremt färgstarka och fina bilder, de blir ljusa och har ett litet skärpedjup! Med detta tar man till 100% underbara bilder!
Tillbehör: 
1. En extern gammal blixt som jag fick av min morfar! Den må va från stenåldern men den funkar super!
2. En fjärrutlösare som jag använder till mina självporträtt och mina outfit-bilder. Mycket pratiskt! 
Sen har jag ett stativ med, men glömde ta kort på det. Jag förutsätter helt enkelt att ni vet hur ett stativ ser ut!



KOMMENTARER I DET HÄR INLÄGGET:





Kommentera här:

DITT NAMN:
Ska jag komma ihåg dig?


E-POSTADRESS: (bara jag ser)


DIN BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Trackback