G.I JANE

Bakom kameran, framför kameran, redigering: jag
Utrustning: Sony a230 + Sony DT 50mm/1.8 SAM

Här är bilderna som jag snackat om tidigare idag. Det blev väldigt många, men jag hoppas att ni bara tycker att det är bra och inte blir uttråkade efter halva haha! 
Men jag hoppas att ni tycker om bilderna, lämna gärna en kommentar där nere! 
Kramisar!



KOMMENTARER I DET HÄR INLÄGGET:

Postat av: Anonym

va använder du för kamera inställningar?
jag har en nikon d5000, men får inte alls såna bra bilder, hjäälp!

Svar: jag kör helt på manuellt, sen ställer jag in vitbalansen så att bilderna blir lite gråaktiga! sen redigerade jag svartvitt i photoshop , men tog bort opasiteten lite så att färgen lyser igenom! Inte alls så krångligt egentligen! Pröva på lite olika inställningar och vitbalanser så får du nog till det! Kram :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-02-24 @ 20:49:14
Postat av: Alva

Åhh vad fina bilder!
först vill jag säga att jag älskar din blogg, dina bilder blir alltid så fina och aa! Sen tänkte jag fråga lite saker,
Hur får du dina bilder så bra? har du några tips?
Hur vet jag vilket objektiv jag vill ha? jag har en systemkamera, en canon eos 1100d. jag har objektivet men fick med, men skulle vilja ha ett som är bra att fota porträttbilder med och aa, du skrev i nåt inlägg om ett objektiv du hade som tog fram färgerna eller vad det var. kan du hjälpa mig? Kram!

Svar: först och främst : tack så sjukt mycket, blir sjukt glad av såna här kommentarer! :Dfråga ett: jag tar sällan mer än en bild, jag tar flera hundra bilder när jag fotar porträtt, och långt ifrån alla blir bra, men det jag försöker tänka på är att få fokusen på ögonen och att det är ett bra ljus att fota i! Sen är det bra att ta bilder ur olika vinklar, det spelar ingen roll hurdana foton det är :D

fråga två: ett superbra objektiv för porträtt är 50mm/1.8 , ett sådant jag använt i dessa bilder! Det var också det jag skrev om i inlägget. Det är superbra verkligen ! Och ett jättebra första objektiv!

Hoppas du blev nöjd med svaren! Hoppas du får en bra vecka, kram :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-02-24 @ 20:58:56
URL: http://sagaochalvas.blogg.se
Postat av: Jennie & FrökenFlis

vilka underbara bilder, jättefina :)

Svar: tack så jättemycket! :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-02-24 @ 21:05:49
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: Izabelle

Mycket fina bilder! Alskar det armyinspirerade temat!!

Svar: Tack så jättemycket! :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-02-24 @ 21:36:05
URL: http://izaaabelle.blogg.se
Postat av: Alva

Okej tack så jättemycket! Detsamma! :)

2013-02-24 @ 21:56:13
URL: http://sagaochalvas.blogg.se
Postat av: nathalie

jättebra bilder du tar Emma!

Svar: Tack så jätte mycket Nathalie! :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-02-24 @ 22:13:33
URL: http://nathalielundquist.blogg.se
Postat av: Elin Lundström ( FOTOBLOGG )

foto intresserad? :)
då tycker jag verkligen att du ska vara med i min tävling där du har chansen att vinna ett presentkort hos kamda.se

http://niles.blogg.se/2013/february/fototavling-den-basta-svartvita-bilden-2.html

2013-02-25 @ 08:30:01
URL: http://niles.blogg.se
Postat av: Anonym

du borde sökt till top model svergie !

Svar: Nämen oj, tack så sjuuuukt mycket! Vad glad jag blir! Tack! :D
emmasfotografier ~ självporträtt ~ natur ~ vardag

2013-02-25 @ 22:01:22




Kommentera här:

DITT NAMN:
Ska jag komma ihåg dig?


E-POSTADRESS: (bara jag ser)


DIN BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Trackback