julafton

Åh denna julafton. Jag älskar julafton.... När jag vaknade tidigt, tidigt på morgonen så låg det massor paket under granen. Efter frukosten gjorde vi oss i ordining och sedan åkte vi ut till min farfar. Han bor ute på landet, så där var det ju hur mysigt som helst! Vi åt julmat och hade trevligt. Vid tre var det såklart dags för Kalle Anka . Där sitter jag, snart sjutton år gammal, och skrattar som en galning, och jämte mig sitter min elvaåriga bror och halvsover, haha !
Paketerna öppnade vi inte förrän sex, det är en tradition i min familj. Mamma tror att det är lite isländskt påbrå på det, då min svenska släkt river upp paketen redan direkt efter Kalle. Men är det julafton så är det, och då ska man längta, annars är det ju inte så kul..

Tänkte lista upp de sakerna jag fick, orkar inte ta kort på allt, haha.
  - Ett 50mm F1.8 - objektiv
  - En fjärrutlösare (ÄNTLIGEN)
  - Två böcker
  - Hela andra säsongen av Vampire Diaries (jag samlar)
  - En gammaldags väckarklocka
  - Massa smink
  - Massa kläder
  - Nya tränings-kläder
  - 1730 kr
  - Tre biobiljetter
  - En sommarupplevelse i sommar
  - En extern blixt. Dock var den inte menad som en julklapp. Fick den helt spontant av morfar då han hade hittat sin gamla.
 
Jag tror att det var rubbet. Är sjukt nööjd ! Kunde inte bli bättre !
Jag hoppas att ni fick en superbra julafton i alla fall ! Kram ! 



KOMMENTARER I DET HÄR INLÄGGET:





Kommentera här:

DITT NAMN:
Ska jag komma ihåg dig?


E-POSTADRESS: (bara jag ser)


DIN BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Trackback